mandag den 27. november 2017

Blog - 

Eleverne laver deres Blog i slutningen af hver time


Mine elever vil med fordel kunne have en blog, hvor de efter hvert modul, skal indsætte hvad de har lært i timen.

Dette kan argumenteres med  Wenger:

Læring er en dynamisk og situeret aktivitet baseret  menneskers deltagelse og tingsliggørelse i sociale praksisser.
Dvs. eleverne arbejder aktivt selv, de deltager, og deres læring tingligøres.

Eleverne skal så yderligere linke til hinanden i klassen eller kun 2 grupper imellem.
Dette underbygges med 

Wenger: 
1.Fælles aktivitet  - fælles projekt/opgave/handling
2.Fælles repertoire  - materialiseret i sprog, måder, værktøj etc.

Dvs. eleverne føler sig ansvarlige overfor hinanden

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog del 1 - Læringsteoretiske problemstilling og løsningsforeslag

Blog del 1 Indledning: Baggrund for modulopgaven. Jeg er uddannet cand.merc, har arbejdet mange år som managementkonsulent og udbudskon...