fredag den 13. oktober 2017

It som transfermedierende værktøjer.

 -  Identificer 4 it-baserede værktøjer som kan bruges til at skabe transfer i undervisningen

 -  Skriv hvilke og hvordan...


Vidio 
På vidioen gennemgår jeg teorien, så eleverne eks. kan se det hjemme eller når de skal læse et regnskab ude i det virkelige liv og evt. flere gange hvis det er svært. til Fliped learning

Padlet 
Hvor vi tager et billede af eks. en up to date artikel i børsen, hvor vi sætter ringe ved forskellige punkter, eks. hvad er..., hvad betyder, hvad mener de her..., hvordan kunne de have gjort i stedet for
Det kunne også være et rigtig regnskab for en virkelig virksomhed med opklarende spørgsmål.


Ting ling
Eleverne svarer på spørgmålene fra padletten om artiklen i Børsen, på ting ling, så alle kan se svarene og lærer af hinanden

Kakoot:

Det bruger vi til repetition, af om de har forstået, alle nøgleord etc. fra artiklen.

Go pro kamera

Med kameraet kan filme mens du laver vidioen omkring teorien bag artiklen.


Todays meet 
På denne platform svarer eleverne på de reflekterende spørgsmål.


Block
Reflekter over hvad de har lært gennem hele projektet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog del 1 - Læringsteoretiske problemstilling og løsningsforeslag

Blog del 1 Indledning: Baggrund for modulopgaven. Jeg er uddannet cand.merc, har arbejdet mange år som managementkonsulent og udbudskon...